wtorek, 28 kwietnia 2015

Angielskie zaimki i przymiotniki dzierżawcze

Kiedy używamy zaimków dzierżawczych (Possessive Pronouns), a kiedy przymiotników dzierżawczych (Possessive Adjectives)? W dzisiejszym krótkim poście odpowiem na to pytanie. 

Na początek przypomnijmy sobie angielskie zaimki dzierżawcze i przymiotniki dzierżawcze.

Zaimki dzierżawcze:

mine – mój/moja/moje
yours – twój/twoja/twoje/wasz/wasza/wasze
his - jego
hers - jej
thiers - ich
ours – nasz/nasza/nasze

Przymiotniki dzierżawcze:

my – mój/moja/moje
your – twój/twoja/twoje/wasz/wasza/wasze
his – jego
her – jej
their – ich
our – nasz/nasza/nasze

A oto jedna prosta zasada, która jest kluczem do poprawnego użycia tych słówek w zdaniu: Zaimka dzierżawczego używamy zamiast rzeczownika, a przymiotnika dzierżawczego użyjemy razem z rzeczownikiem.

Przykłady:

This is your coffee and that is mine. – To jest twoja (przymiotnik dzierżawczy) kawa, a tamta jest moja (zaimek dzierżawczy).
Is that your car? It’s fantastic! No, it’s his. – Czy to twój samochód? Jest fantastyczny! Nie, to jego.


KF

0 komentarze:

Prześlij komentarz